Prechody medzi vagónmi boli opatrené dvojitými mechmi. Interiér bol luxusný, vykladaný drevom, s fotografiami významných nemeckých miest. Na vykurovanie bolo použité teplovodné kúrenie s naftovým kotlom. Jednotky boli opatrené fialovo - krémovým náterom, strecha a spodok mali farbu hliníkovú, ozdobné linky boli čierne. Jednotky boli pridelené do Berlína, v máji 1939 prešli dve jednotky do Dortmundu. Jednotky mali veľmi priaznivý ohlas, avšak aj niektoré nedostatky. Vadil im prudký dážď, kedy dochádzalo k poruchám, ďalej dochádzalo k únikom oleja, praskanie pružín a znečisťovanie spodku bŕzd. 22. 8. 1939 bola prevádzka siete rýchlych vlakov zastavená z dôvodov blížiacej sa vojny. Počas vojny slúžili jednotky potrebám vlády a Wehrmachtu. Ku koncu vojny bola väčšina jednotiek odstavená. V rokoch 1963 - 1965 boli jednotky modernizované a dostali nové motory 12 V 170 DR s výkonom 470 kW z ČKD Praha. Inštalácia nového sania a výfuku trochu narušila hladké línie strechy. Usporiadanie sedadiel v strednom diele sa zmenilo na 0 +4, takže jednotky získali kapacitu 48 miest v prvej a 72 v druhej triede. Z batožinového oddielu vzniklo zázemie jedálneho personálu. Jednotky boli ešte prečíslovali podľa novej schémy podľa UIC: SVT 137 273 dostala označenie 182 003 - 503 - 004, SVT 137 278 bola označená 182 005-505-006, SVT 137 853 182 007-507-008, SVT 137 856 182 009 - 509-010. Medzi rokmi 1972 a 1982 boli všetky jednotky vyradené. Niektoré vozidlá boli využité pre stavebné vlaky. To bol prípad aj jednotky 182 009-509-010 odstavenej v roku 1979 v Berlíne Lichtenberg, ako kancelárie po elektrizácii železníc. Následne slúžila ako sklad a odpočinková miestnosť v Berlíne Schöneweide. V roku 1992 bola prevzatá ako múzejný depom v Lipsku a v roku 1998 prevezená do Lipska.
Čas čítania: min.
Úroveň obtiažnosti čítania :
Po 2. svetovej vojne pripadlo ČSD, ako vojnová korisť nemecká trojvagónová motorová jednotka SVT 137.852 typu Köln, ktorá bola v ČSD označená radou M494.001 a ľudovo nazvaná Modrý blesk. Táto vlaková súprava premávala v Československu na trase Praha – Bratislava. Tento vlak bol pýchou predvojnového nemeckého inžinierstva. Vznikali v rokoch 1936-38 v nemeckom Breslau. Maximálna rýchlosť bola 160 km/h, avšak vzhľadom na rýchlostné obmedzenia a stav vtedajších koľajníc, vlak jazdil maximálne 130km/h. V roku 1949 bola táto vlaková súprava navrátená do NDR, kde bola do 70. rokov v pravidelnej prevádzke. Tieto motorovej jednotky (SVT 137 273-278, 851-858) boli pokračovaním vývoja rýchlych motorových jednotiek DRG. U novej jednotky bola požiadavka na oddielové usporiadanie interiéru a zariadení jedálenskej časti. Nová jednotka bola opäť trojdielna, avšak predĺženie vozov si vyžiadalo opustenie koncepcie Jakobsových podvozkov. Jednotky mali nižšie čelné okná a boli celkovo zaoblenejšie, vrátane aerodynamických krytov na spodkoch vozidiel.
R.F.K.
Šéfredaktor magazínu
Najnovšie od R.F.K.
Napíšte komentár
Zverejnenie komentára z dôvodu neúnosných reklamných aktivít niektorých návštevníkov podlieha schváleniu administrátorom. Tým ale nie je dotknutá sloboda slova, ak nie sú porušené pravidlá tohoto portálu. Komentáre sú následne zverejnené do 24 hodín.