Bolo tomu tak v povojnovom Československu. Ďalší diel zašľapaných projektov českej televízie ponúka príbeh unikátneho osobného automobilu Minor, ktorý tesne po vojne ašpiroval na miesto prvého československého ľudového vozidla. Príbeh tohto originálneho malého automobilu však začal už oveľa skôr. Aero Minor bolo povojnové auto, ktoré bolo pokračovateľom výroby dvojtaktných československých automobilov. Táto výroba bola najprv podľa nemeckej licencie na voz DKW Meisterklasse 701. Toto auto malo označenie Jawa 700. Nasledovníkom bola Jawa 600 vlastnej konštrukcie nazvanej Minor. Konštruktérom bol Rudolf Vykoukal. Ďalší vývoj a výrobu prerušila II. Svetová vojna. Počas okupácie sa na novom aute pracovalo tajne. Na ceste do Škandinávie bol použitý Minor I, ktorý sa vyrábal od roku 1946. Po znárodnení sa výroba z Jawy presunula do Leteckých závodov Praha. Model Minor II dostal názov Aero Minor a vyrábal sa od roku 1948 do roku1951.
výrobca: | Zbrojovka, František Janeček, Týnec nad Sázavou |
typ: | Jawa 600 Minor |
výroba v rokoch : | 1937 - 1947 |
počet kusov: | 3950 |
motor: | dvojdobý dvojválec |
počet válcov: | 2 |
vrtanie: | 70 mm |
zdvih: | 80 mm |
obsah: | 615 cm3 |
otáčky: | 3500/min |
výkon: | 19,5 koní / 3500 ot. min |
celková dĺžka | 3680 mm |
celková šírka | 1350 mm |
celková výška | 1360 mm |
pohotovostná hmotnosť: | 690 kg |
celková hmotnosť | 940 kg |
spojka: | suchá, jednokotúčová |
rozchod vpredu | 1050 mm |
rozchod vzadu | 1050 mm |
pneu: | 4,75 x 16 |
rozvor: | 2350 mm |
max. rýchlosť | 95 km / hod |
spotreba | 6,5 - 7,5 l/100km zmes benzin/olej 25:1 |
Poháňaná náprava | predná |
Objem palivovej nádrže | 16 litrov |
Prevodovka | 3 stupňová vpred, 1 stupeň vzad |
Počet sedadiel | 4 |