Obchodný dom PRIOR mal v tej dobe 25 špecializovaných oddelení. Ľudia boli v maloobchodných sieťach navyknutí nakupovať formou cez pultového predaja, nový moderný obchodný dom ponúkal z väčšej časti samoobsluhu a voľným výberom tovaru (pri ktorom zákazník preberá časť funkcie predavača). V prvých dňoch tohoto typu predaja vniesla medzi kupujúcich určitý chaos, keďže nikto od obchodného domu nečakal, že sa môže voľne pohybovať medzi vystaveným tovarom a sám sa obslúžiť. Podľa vyjadrenia vedenia obchodného domu sa predpokladalo, že tento druh nákupu (šlo o experiment) by sa skôr či neskôr mal v povedomí kupujúcich uplatniť. Prvý deň predaja mal niekoľko zvláštností, ale aj rekordov. Tržba v prvom dni bola takmer 5.5 miliónov korún a zvláštnosťou bola silná policajná a vojenská ochrana pred davom Bratislavčanov.
Architektonický návrh, podľa ktorého sa postavilo aj celé Kamenné námestie vytvoril architekt Ivan Matušík. V projekte bola zakreslená i prestupná stanica metra. Budova je architektonicky postavená ako rovnostranný trojuholník, fasády sú obložené slovenským travertínom a na priečelí obchodného domu boli nainštalované veľké nástenné hodiny so zvonkohrou. Pre zamestnancov obchodného domu bolo vybudované i príslušné zariadenie - veľká moderná jedáleň, sociálne zariadenia (vrátane spŕch), kancelárie a prezliekarne.
V neskoršom vývoji predajnosti nastáva problém s nedostatkom predajných plôch. Keďže socializmus sa plánoval na tzv. päťročnice, súdruhovia si na ďalšiu päťročnicu naplánovali rozširovanie predajných plôch aj pre tento obchodný dom. Naplánovala sa dostavba obchodného domu do roku 1978 s vybudovaním spojovacej čast s hotelom KYJEV s predpokladaným maloobchodným obratom 290 miliónov korún. Na prízemí v rozšírenej časti obchodného domu sa plánovala výstavba veľkoplošných potravín a predajňa bytového textilu a nábytku. Na poschodí bola plánovaná predajná plocha pre predaj priemyselného tovaru.