- letectvo
- elektronika
- kynológia
- modelárstvo
- motorizmus
- orientačné preteky
- parašutizmus
- potápačstvo
- rádioamatérstvo
- strelectvo
- závesné lietanie
Štruktúra Zväzarmu bolo klasicky socialistická. Najvyšším orgánom bol Ústredný výbor, nasledovali okresné výbory a Základné organizácie. Zväzarm financovalo Ministerstvo obrany (členské príspevky tvorili nepatrnú časť výdavkov na činnosť zväzu, štát financoval takmer všetko) . Prostredníctvom printového vydavateľstva Naše vojsko, Zväzarm vydával periodiká so špecializovaným zameraním (kynológ, modelár, svet motorov ...). Najdôležitejšou úlohou Zväzarmu bola výchova brancov (pre nezainteresovaných - branci boli mladí muži pred nástupom do základnej vojenskej služby),mládeže a pomáhala armáde pri výcviku záloh určitého druhu vojsk - letci, parašutisti, spojári, vodiči, potápači (pre nezainteresovaných - zálohy boli bývalí vojaci základnej služby, ktorí sa v pravidelných intervaloch vracali do armády k pre cvičeniu, aby sa tak zabezpečila branná obrana štátu, pretože každý mužský obyvateľ po ukončení základnej vojenskej služby v prípade vojnového stavu, mal predurčené miesto u vojenského útvaru. Precvičovaním záloh, štát zabezpečoval bojaschopnosť aktívnej armády a nebolo potrebné v tej dobe vykonávať vstupný výcvik (nazývaný aj ako základný výcvik) v prípade vojny tak ako dnes, ale v podstate zálohy po príchode k svojim predurčeným útvarom dokázali vo veľmi krátkom čase vykonávať vojenské povinnosti takmer ihneď) .
Za socializmu sa takmer všetko nejakým spôsobom organizovalo. Hlavne sa organizovali aktivity mládeže cez záujmové školské krúžky, šport, kultúru, pionierske tábory a rovnako nemohla zostať bez povšimnutia i kategória tínedžrov a mladých dospelých ľudí . A práve na to tu bol Zväzarm. Mladí človek v tých časoch v podstate nemal inú možnosť, ako sa stať napríklad športovým potápačom tak že by si zakúpil výstroj a začal cvičiť s knihou v ruke o potápaní na rybníku, alebo napríklad získať letecký preukaz na malé lietadlo. V tej dobe neexistovalo súkromné vlastníctvo lietadiel tak ako je tomu dnes, že sa jednoducho rozhodnete získať leteckú licenciu, vyberiete si školiace stredisko kdekoľvek na svete a následne si kúpite lietadielko a lietate. Takýto sen si v tej dobe mohli splniť len leteckí modelári so svojimi strojmi s ovládačom v ruke a lietať po oblohe. Zväzarm bol jediný, ktorý aktivity pre mládež organizoval, zastrešoval a financoval. A určite nesie veľkú zásluhu na tom, že mládež za podpory štátu organizoval voľný čas mládeži a v podstate ich vo voľnom čase i vychovával. Napríklad prvý československý kozmonaut, Vladimír Remek začínal na zväzarmovskom letisku.
Zväzarm poskytoval i motoristické služby. Šlo o zväzarmovské svojpomocné autodielne. Najväčšiu členskú základňu tvorila práve táto zložka - Motorizmu (autoškoly, karavan kluby, veteráni, auto rely, motokros, svojpomocné autodielne...) a Autoturizmus (motoristická cestovná kancelária). Druhou najobľúbenejšou zložkou Zväzarmu u mládeže boli branné športy. Zväzarm svoju činnosť za socializmu ukončil transformáciou v roku 1990 a premenoval sa na Sdružení technických sportů a činností (STSČ). Po roku 2003 združenie zmenilo názov na Sdružení sportovních svazů České republiky.