Rapidka na tú dobu disponovala športovo ladenou karosériou, 4-stupňovou prevodovkou, rozšíreným rozchodom náprav vpredu aj vzadu, platovými nárazníkmi. Základný koncept automobilu Škoda Rapid vznikol aplikovaním úprav verzie M na automobil Škoda Garde. Škoda Rapid bola vždy dodávaná v najvyššej úrovní výbavy, ktorá bola v danom modelovom ročníku k dispozícii. Súčasťou výbavy bol vždy posilňovač brzdného účinku, cyklovač stieračov, prístrojová doska s otáčkomerom s uzamykateľnou priehradkou pred spolujazdcom a niekedy aj s poličkou pod prístrojovou doskou. Interiérové čalúnenie je najčastejšie vyhotovené z kombinácie čiernej a bielej koženky. Sedadlá majú poťahy v kombinácii látky a koženky. Predné sedačky sú pozdĺžne nastaviteľné s operadlom s nastaviteľným sklonom, takisto je možné nastaviť aj výšku sedačky nezávisle pre predný a zadný okraj sedáka. Pre posledné modely Rapid 135 a 136 bola charakteristická čierna poťahová látka sedadiel s bielymi pozdĺžnymi pruhmi.
Pohonný agregát tvorí motor zhodný so Škodou 120LS s liatinovou hlavou valcov a 5-kanálovou technológiou (v hlave 2 sacie kanály a 3 výfukové kanály) a rozvodom OHV, ktorý mal zvýšený výkon a zvýšený kompresný pomer vďaka piestom s vypuklým dnom.
Zdvihový objem: 1 174 cm³
Počet válcov: 4
Čistý výkon: 40,5 kW pri 5 200 /min
Vlastniť rapidku nebolo vôbec jednoduché. Na cestách ich bolo ako šafranu a ja si pamätám, že keď som videl zaparkovanú Rapidku, obzeral som si ju, ako keby šlo o luxusný športiak so silným motorom, ktoré šoférovať by bolo úžasné. Vlastniť Rapidku v časoch socializmu bolo spoločensky podobné, ako dnes vlastniť luxusné auto a odlišovať sa od ostatných. Ale skutočne bolo vlastníctvo tohoto prémiového československého vozidla také úžasné, ako sa mi v tedy zdalo?
Rapidky boli na dnešné pomery stavané pomerne subtílne a ich karoséria sa nevyznačovala výraznejšou odolnosťou voči korózii, aj keď v porovnaní s predchádzajúcimi typmi Š-1000/1100 a Š-100/110 sa situácia citeľne zlepšila. A aké skúsenosti s Rapidkami mali vtedajší vodiči? V Československej televízii v motoristickej relácii položili niekoľko otázok majiteľom týchto vozidiel, aby zhodnotili svoje očakávania (podľa slov televízneho moderátora) od tohoto špičkového výrobku . A tu sú ich odpovede:
- "S týmto vozidlom som spokojný. Viac, ako by som očakával", hovorí jeden z protagonistov televíznej relácie. "Je to pohodlný voz, ktorý nevyžaduje zvláštnu námahu pri jazde".
- Svedectvo vodiča, ktorého náplňou práce sú aj vzdialené služobné cesty do zahraničia "Bohužiaľ musím povedať, že som veľmi sklamaný..." a ďalej pokračuje " ... po troch dňoch trocha napršalo a z auta som mal kúpalisko" a ďalšie závady " štartér nešiel, tachometer sa pokazil,olej vytiekol, pri štartovaní okamžite idú stierače."
- "V októbri 1986 sme kúpili škodu Rapid a skoro po 4 mesačnom používaní tohoto auta sme veľmi sklamaní." je názor vodičky, ktorá ďalej hovorí, "Kúpili sme ho v Komárne a po ceste do Bratislavy sa pokazil tachometer. Ďalší týždeň sa pokazilo kúrenie, nebolo možné zatvoriť dvere, nebolo možné zatvoriť kufor. Druhého januára sa odtrhlo plynové lanko. Týždeň na to sa rozsypala spojka.
Naskytá sa otázka. Šlo o chybnú vývojovú radu, alebo o nekvalitnú výrobu. Čo vy nato? Vlastnili ste takéto auto? Aké sú vaše skúsenosti s Rapidkou?
Zdroj: wikipédia