Nápad vybudovať autodróm sa zrodil v apríli tohto roku. V polovici júla ho začali realizovať. A dnes je už ukončená prvá etapa výstavby autodrómu Matra RC Model Car Racing s dĺžkou okruhu 190 m, šírkou 3,5:4,0 m. s asfaltobetónovým povrchom. V ďalších etapách sa postaví tribúna pre 350 sediacich divákov, prevádzková budova a sociálne zariadenia. Celú stavbu majú ukončiť do budúceho roku a jej hodnota bude trištvrte milióna korún. Hlavným projektantom autodráhy je L. Kučera, podpredseda výboru ZO Automodelov Matra, ktorý spolu s ďalšími nadšencami a členmi klubu obetovali nejednu voľnú sobotu pri výstavbe prvej stálej dráhy v socialistických krajinách. Je skutočne chvályhodné, že na mieste bývalej skládky odpadu stoji autodróm pre sútaže rádiom riadených modelov. Vďaka patri aj riaditeľovi TOS Ing. J. Margetincovi a Ing. arch. Trškovi z odboru výstavby MsNV v Trenčine, u ktorých našla dobrá vec pochopenie a podporu.
Krátka prestávka pred finálovým pretekom. Autá stoja v depe vedľa debničiek s náradím a fľaškami pohonných hmôt. Okolo pobehuje technický personál v kombinézach. Posledné kontroly, doplnenie nádrží. Ako keby nešlo o modely, ale o naozajstné, veľké autá. Diváci zvedavo naťahujú krky. Preč sú už časy keď prizeranie sa bolo nebezpečné. Preteky totiž bývali na improvizovaných dráhach, najčastejšie na parkoviskách, kde model o hmotnosti 2,5 kg ženúc sa rýchlosťou 80 km/h mohol zranenie naozaj spôsobit. Dnes tu vládne vzácne ovzdušie nadšenia a zápalu, atmosféra, ktorá strháva nielen deti, ale aj dospelých. Nik nie je skúpy na potlesk, vďačne a s obdivom je odmenený každý majstrovský kúsok. A potom samozrejme víťaz. V kategórii RC V1 je ním L. Rehák, majster športu z Trenčina, v kategórii RC EB M. Jaško z Poľska (Matra má družbu s Tarnowom). Je po pretekoch. Pretekárov, ale najmä ich "autíčka", obstalo množstvo zvedavcov. Stoja v hlúčikoch, nakúkajú, počúvajú. Beseduje sa o ťažkostiach pri zháňaní súčiastok do automodelov, o dojmoch z minulých súťaží, ktorých sa zúčastnili, o tom, ako robili svoje prvé karosérie a pod. Je o čom rozprávať. Veď za desať rokov existencie automodelárskeho krúžku sa nazbiera vera zážitkov, skúseností. A aké sú ich plány? Predovšetkým úspešne dokončiť výstavbu celého areálu. A dráha nebude zaháľať ani po pretekoch. Okrem tréningu členov klubu, ktorí radi medzi sebou privítajú záujemcov z radov mládeže, bude dráha a celý areál k dispozícii rôznym súťažiam, detským pretekom a kultúrnym podujatiam. V budúcom roku by mali automodelárov prijať do medzinárodnej federácie EFRA, čo by znamenalo konfrontáciu na medzinárodnej úrovni. Trenčín by mal možnosť privítať medzinárodnú špičku v tejto oblasti. Veríme, že členovia krúžku si aj v budúcich rokoch udržia vysoký štandard a dobrú úroveň, a že zo špičky na Slovensku sa čoskoro dostanú medzi najlepšie automodelárske krúžky ČSSR.
Zdroj: Časopis Elektrón