Sovietsky inžinieri však veľmi rýchlo tento model modernizovali, zvýšili výkon a svetlo sveta uzrela modernejšia SK-4. Začala sa dovážať v roku 1963 a celkovo sa do ČSSR doviezlo až 12 000 kusov tohoto kombajnu. Kombajn bol vcelku spoľahlivý a v 60 rokoch to boli najpoužívanejšie kombajny v našej zemi. Oproti SK-3 sa tento model dodával aj s 4,1 metrovým záberom žacej lišty. Zvýšila sa aj kapacita zásobníka na 1,8m3. Výkon motora sa zvýšil na 75 konských síl. Mechanická prevodovka tohoto typu mala tri rýchlosti vpred a jednou vzad a maximálna rýchlosť bola 18km/h.
Krátko po roku 1970 sa SK-4 nahradila modernejšou verziou SK-4M a v roku 1974 prišiel prvý kombajn osadený kabínou SK-5 NIVA. Bol to veľmi moderný kombajn, ktorého svahová modifikácia bola určená pre polia do svahov 20 promile. Bol osadený motorom o výkone 80 kW. Klasická verzia mala motor o výkone 73 kW, čo je približne 100 konských síl. Typ motora osadený v Nive bol SMD-17k, alebo SMD-18k. Záber žacej lišty bol väčšinou 4,1m, ale dodávali sa aj modely s 6, či dokonca 7 metrovou kosou. O separáciu zrna sa starali 4 vytriasačky o objeme zásobníka na zrno o 3m3. Maximálnu rýchlosť dokázal tento kombajn vyvinúť na 20 km/h.
V rokoch 1974 – 1979 sa k nám dostal posledný model sovietskej firmy SK a to SK-6 KOLOS. Ten sa dovážal v dvoch modifikáciach a to SK-6 II, ktorý mal dva mlatkové mlátiace bubny a druhou modifikáciu bola SKPR-6, ktorý mal tiež dva bubny, ale jeden bol hrebeňový. Šírka týchto bubnov bola 1465 mm a priemer 600mm. Oproti minulým modelom sa v separačnom oddelení nachádzalo až 5 vytriasadiel. Motor typu SMD-64 mal až 150 koňských síl.. Obsah zásobníka, prevodovka a ani maximálna rýchlosť sa oproti NIVE nezmenili. KOLOS patrilk najmodernejším sovietskym kombajnom, no bol dosť poruchový a tak ho z polí začali vytláčať Východonemecké Fortschritty E-512, poprípade sa používali NIVY. Po KOLOSE už firma SK na náš trh kombajny nedodávala, no v 60. a 70. rokoch boli práve jej kombajny najbežnejším typom v ČSSR.
Zdroj: agromodel