Železničná trať je označená číslom 170.
Pôvodná trať bola súčasťou železnice Budapešť – Salgótarján – Lučenec – Zvolen – Vrútky (prepojenie s Košicko - bohumínskou železnicou), ktorá bola uvedená do prevádzky 12. augusta 1872. Úvahy o prepojení Zvolena s Košicko - bohumínskou železnicou cez Ružomberok alebo Harmanec sa nerealizovali kvôli vysokým nákladom.
Horská trať bola postavená v priebehu 4 rokov a prekonáva pohorie Veľkej Fatry 22 tunelmi o celkovej dĺžke 12 211 metrov, 112 mostami a priepustami (4 viadukty so železnými konštrukciami). Maximálny sklon na trati je 18 promile. Najdlhšia priamka na trati má dĺžku 4 338 m.
Na stavbe trate pracovalo v čase najvyššieho počtu pracovníkov (v roku 1938) viac ako 12 tisíc robotníkov. Pri výstavbe zahynulo celkom 35 ľudí. Slávnostné otvorenie trate bolo 19.12.1940 za prítomnosti Dr. Jozefa Tisa, Alexandra Macha, G.Medrického, F. Čatloša a ďalších predstaviteľov Slovenského štátu.
Zdroj: Wikipedia