Čas čítania: min.
Úroveň obtiažnosti čítania :
V januári 1975 podpísali v Rumunskej socialistickej republike kontrakt na dodávku dvoch kompenzátorových staníc pre rozvody Timisoara a Arad. N. p. Škoda Plzeň vyrobí pre tieto stanice dva rotačné synchronné kompenzátory s jednotkovým výkonom 69 MV Ar. Stroje budú chladené vodíkom a spoločne s nimi dodajú aj polovodičové súpravy. Tieto kompenzátory patria medzi najväčšie vyrábané typy. Najvýznamnejším odberateľom veľkých sérií elektrických lokomotív je ZSSR. Prostredníctvom PZO Škodaexport od roku 1951 do konca roku 1974 dodali ZSSR 1654 lokomotív. Pre bulharské železnice dodali v rokoch 1960 až 1974 celkom 190 elektrických lokomotív. Ďalšími odberateľmi boli KIDR, PĽR, ČĽR s celkovým počtom 114 lokomotív. V rokoch 1945 až 1974 vyrobili v n. p. Škoda Plzeň 3299 elektrických lokomotív. Trolejbusov vyrobili od roku 1945 do roku 1974 celkom 5973 kusov. Najviac ich jazdí v ZSSR — 4037 ks, v NDR 186, v Bulharsku 243, v ČĽR 72, v Nórsku 20 a v Indii 12 kusov. V Československu jazdí dovedna 950 trolejbusov.
Zdroj: časopis Elektrón

R.F.K.
Šéfredaktor magazínu