štvrtok, 07 február 2013 12:05

Prvý československý elektromobil EMA

Napísal(a)
Ohodnotiť túto položku
(1 Hlasovať)
Elektromobil EMA Elektromobil EMA elektromobily.org

Prvý československý elektromobil EMA

Vydajme sa na exkurziu do histórie prvého československého elektromobilu Ema, ktorý od roku 1969 vznikal v vtedajšom Výskumnom ústave elektrických strojov točivých v Brne. V roku 1971 bola vyrobená prvá funkčná  vzorka dvojmiestneho mestského autíčka Ema a stala sa stredobodom záujmu odbornej i laickej verejnosti. Ale napokon celý projekt elektromobilu záhadne zmizol aj napriek rozvinutej vývojové spolupráci so Sovietskym zväzom. Išlo v tej dobe o úplne jedinečný automobil, ktorého technické parametre a dizajn boli na úrovni tej doby.

Troj dverový dvojmiestny mestský elektromobil s elektro pohonom, pričom každé zadné koleso poháňal samostatný elektromotor o výkone 2 kW, celkový výkon 4 kW (5,5 koňa). Zdrojom elektrickej energie boli olovené akumulátory 88 Ah, 96 V. Rázvor vozidla bol 1500 mm, rozchod 1230/1230 mm, vonkajšie rozmery 2240x1550x1400 mm, maximálna rýchlosť 50 km / h, zrýchlenie na 40 km/hod za 11 sekúnd, dojazd 30 až 50 km (v závislosti od spôsobu jazdy v mestských uličkách). Po skúšobnej vzorke s provizórne karosériou z roku 1969 bol v roku 1970 dokončený prototyp elektromobilu EMA 1. Karoséria mala výklopnou zadnú stenu (tretie dvere). V interiéri boli použité laminátové sedačky z električky a volant zo Škody 100.



Zobrazené 3853 krát Naposledy zmenené utorok, 30 júl 2013 22:41
R.F.K.

Šéfredaktor magazínu

Viac z tejto kategórie: « Pražské metro Rádia z Tesly »

Napíšte komentár

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

 

Vyhľadávanie

 

70. roky normalizácie

Sklenka vína ti neuškodí, a plnou bečku nevypiješ.

Slovácké přísloví

Jiří Menzel

Tolerance není lhostejnost, ale moudrá víra, že i ten druhý může mít pravdu.

 

ONLINE

Práve tu je 181 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Ak chcete podporiť RETROMANIA.SK

Donate retromania
Nedal pán boh svini rohy, ani žene mužské nohy.

Slovenské príslovie

 

Vojnové roky

 

Kolektivizácia

  • Motocykel značky Pionier
    Motocykel značky Pionier Pionier JAWA 50 legendárny stroj Československej mládeže Najobľúbenejší na vidieku, kde vznikali celé klany motorkárov a prevážali sa medzi obcami…
 

Stagnácia

  • Bratislava - Zlaté piesky
    Bratislava - Zlaté piesky Bratislava - Zlaté piesky jazero, využívané pre Bratislavčanov, ako prírodné kúpalisko v mestskej časti Ružinov. Má šírku asi 400 metrov…
 

Normalizácia

  • Tatra T-148
    Tatra T-148 Tatra T 148 česko-slovenský nákladný automobil s podvozkom 6x6 Alebo 4x4 s nosnosťou 12 ton. V roku 1969 bola začatá…
 

Socialismus

  • Nevera po slovensky
    Nevera po slovensky Nevera po slovensky je si myslím hádam najlepším filmom Juraja Jakubiska Príbeh sa odohráva medzi partiou lesných robotníkov a večnej…
 

Privatizácia

  • Bavlnárske závody Ružomberok
    Bavlnárske závody Ružomberok Bavlnárske závody Ružomberok - na vrchole 80. rokov 20.storočia pod názvom Bavlnárske závody Vladimíra Iľjiča Lenina (skratka BZVIL). Továreň na…
 

Globalizácia

 

Pripravované články

Ilja Varšavskij - Na atole

Ilja Varšavskij - Na atole

Poviedka aj o nemotornom robotovi Piatkovi.

Bude publikované:
sobota, 07 marec 2020 10:00


Elektráreň

Elektráreň

Vo Vojanoch sú dve elektrárne. Prvá EVO I je na sovietske uhlie, druhá EVO II spaľuje mazut. Každá má výkon 660 MW, dovedna 1320 MW.

Bude publikované:
štvrtok, 12 marec 2020 10:00


Loading ...
Magazín retro spomienok so širokým časovým tématickým obsahom z obdobia bývalého Československa.
Retromania 2010 - 2020. Všetky zobrazené ochranné známky, fotografie a informácie sú majetkom ich oprávnených vlastnikov.
Tento projekt zrealizovalo holdysoftware.sk
Tieto webstránky využívajú súbory Cookies. Ak pokračujete bez zmenenia nastavení súborov cookies, súhlasíte s ich použitím. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies a ako ich môžete odmietnuť nastavením svojho prehliadača.