piatok, 19 máj 2023 14:36

Emil Bosák - jazdec formuly K

Napísal(a)
Tento článok má slov
Čas čítania: min.
Úroveň obtiažnosti čítania :
Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)
Emil Bosák Emil Bosák Časopis Elektrón

FORMULA TOTO ČAROVNÉ SLOVKO vie opantať mysle malých i väčších fanúšikov motoristického športu, vyvoláva predstavy závratných rýchlosti, dramatických súbojov na trati, víťazstiev i prehier, vavrínových vencov. Dnes by sme vám chceli predstaviť jedného z reprezentantov pretekov formuly, s ktorou sa však nespájajú všetky prívlastky naj. Avšak tí, ktorí sa tejto disciplíne venujú, sú rovnako posadnutí vášňou, láskou k svojmu vozidlu aspoň tak, ako jazdci skutočnej formuly jeden. Formula K — to je oficiálny názov disciplíny, ktorú naši motoristickí nadšenci poznajú pod názvom preteky motokár. A jazdcom. ktorého vám dnes chceme predstaviť je Bratislavčan Emil Bosák, pretekár formuly K.

V rodine Bosákovcov neboli motory a dianie okolo nich neznámou vecou. Otec bol aktívnym športovcom. jazdil na cestných motocykloch. A malý Emil už v mladosti poznával taje motoristického sveta. Ako sa blížil vek dospelosti. tak uňho rýchlo rástla túžba stať sa pretekárom. Jablko však tentoraz padlo trošku ďalej od stromu. Emila začali lákať automobilové sútaže. A tak nečudo, že sa v jeho garáži začala po večeroch rodit súťažná verzia škodovky. K prvému štartu chýbal iba krôčik. Emil však spravil krok iným smerom, ako sa očakávalo, do svadobnej siene. A pretože v začínajúcom manželstve bolo treba viac iných veci ako súťažný automobil, ten zmenil majiteľa. Skončila sa jedna epizóda Emilovho života. Z Emila sa stal vzorný manžel a pravidelný návštevník motoristických podujatí, zanietený fanúšik. Počas štúdii v Žiline sa zatúlal vo voľnom čase aj na majstrovské podujatie našich najlepších motorkárov. Emila preteky zaujali, zoznámil sa s Pavlikom, jedným z tých, ktorí na trati bojovali o prvenstvo, vyzvedal možnosti tejto disciplíny. Motokára ho lákala tak ako pred niekoľkými rokmi súťažný automobil. Keď sa Emil Bosák stal členom bratislavského automotoklubu Mladosť a keď dostal ponuku pripraviť na preteky starší typ motokáry, neváhal. Prvé štarty poznamenala neskúsenosť začínajúceho pretekára a — vek motokáry Zmena k lepšiemu nastala koncom sezóny 1975, keď si Bosák z vlastných prostriedkov a s pomocou SZM a našej redakcie i materského automotoklubu kúpil novú motokáru.

Výsledkom bol zisk druhej výkonnostnej triedy a miesto náhradníka pre tohtoročné majstrovstvá Slovenska. Ďalším nadšencom pre motokárový šport v rodine Bosákovcov je aj brat Ľubomír, ktorí je jeho mechanikom a všetok voľný čas trávia v garáži či na samotných pretekoch. Vráťme sa však k Emilovi, jazdcovi. ktorý na pretekoch štartuje vo farbách Elektrónu. Jazdca, ktorý má rád svoju disciplínu, jedného z tých, ktorí chcú pomôcť k rozvoju tejto disciplíny. Tu je teraz jeho monológ.
„Preteky motokár sú skutočne zaujímavou disciplínou, rozdiel v technike jazdy medzi károu a automobilom je obrovský. Na pretekoch motokár sa takmer stále jazdi v šmyku, tomu sa musí prispôsobiť aj technika jazdy. Na jej dokonalé nacvičenie treba 2 až 3 sezóny. Škoda, že motorkári nemajú väčšie možnosti na tréningy, niet dostatok špeciálnych trati. A tak sa celý náš tréning často obmedzi iba na tréningové jazdy pred pretekmi. A to je skutočne málo. Bolo by dobré, keby sa motokáram venovali najmä mladí začínajúci motoristi. Motokáry by mali byt akousi prestupnou stanicou z hurtovnic. Motokáry by mohli stavať v pionierskych domoch či učňovských odborných školách. A malo by tiež vyrásť viac nových špeciálnych trati pre preteky motokár. mohlo by sa na ne pamätať napríklad pri budovaní auto-cvičisk zväzarmovských autoškôl. Iba tak bude úroveň slovenského motokárového športu stúpať".

Zdroj: Časopis Elektrón

Zobrazené 455 krát
R.F.K.

Šéfredaktor magazínu

Media

Historie kartigu v ČSSR youtube

Napíšte komentár

Zverejnenie komentára z dôvodu neúnosných reklamných aktivít niektorých návštevníkov podlieha schváleniu administrátorom. Tým ale nie je dotknutá sloboda slova, ak nie sú porušené pravidlá tohoto portálu. Komentáre sú následne zverejnené do 24 hodín.

 

Vyhľadávanie

 

70. roky normalizácie

  • Incheba 1974
    Incheba 1974 Posledné júnové dni v Bratislave patria chémii. Znova sa tu zišli tisícky odborníkov - chemikov, výrobcov a pochopiteľne aj obchodníkov,…
  • Záhady jazier a riek
    Záhady jazier a riek Medzi státisícami jazier a riek na zemeguli sú i také, ktoré svojimi rozdielnými zvláštnosťami patria k divom sveta. Napríklad v…
  • Zenit SSM
    Zenit SSM V marci usporiadali v Brne už tretí ročník krajského veľtrhu mladých — ZENIT. V pavilóne F brnianskeho výstaviska sa predstavilo…
  • Raketoví modelári Topoľčianskeho okresu
    Raketoví modelári Topoľčianskeho okresu Raketoví modelári Topoľčianskeho okresu sa zišli na letisku v Malých Bieliciach, aby si v okresnom kole zmerali sily. Usporiadateľom bol…
  • Predajne - v roku 1979
    Predajne - v roku 1979 Viete čo sa predávalo v obchodoch s elektrom, domácimi potrebami a športovým potrebami či hračkami v roku 1979. A za…
  • Rozhovor pomocou hvízdania? A prečo nie.
    Rozhovor pomocou hvízdania? A prečo nie. ĽUDIA SA dorozumievajú rečou. V niektorých prípadoch sa však bežný jazyk nedá použiť a tak sa uplatňujú iné dorozumievacie prostriedky.…
Sklenka vína ti neuškodí, a plnou bečku nevypiješ.

Slovácké přísloví

Jiří Menzel

Tolerance není lhostejnost, ale moudrá víra, že i ten druhý může mít pravdu.

 

ONLINE

Práve tu je 343 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Nedal pán boh svini rohy, ani žene mužské nohy.

Slovenské príslovie

 

Vojnové roky

  • JUDr. Vladimír Clementis
    JUDr. Vladimír Clementis Vladimír Clementis (pseudonymy Peter Hron, Ján Krokavec, V. Podtisovský, V. Sopko a i.) narodený 20. september 1902 v Tisoveci bol…
 

Kolektivizácia

  • Tuzex
    Tuzex V období socialistického Československa išlo o maloobchodné predajne (TUZEX, podnik zahraničného obchodu, v ktorom sa predával tovar najmä z kapitalistických…
 

Stagnácia

  • Zemplínska šírava
    Zemplínska šírava Zemplínska šírava (pôvodne Zemplínska sĺňava) je vodné dielo na východnom Slovensku v povodí Bodrogu. Vodná plocha zaberá rozlohu 33 km²…
 

Normalizácia

  • Čo priniesla výstava ZENIT 79
    Čo priniesla výstava ZENIT 79 Všetci dobre vieme, že skratka ZENIT znamená zručnosť, elán, nápaditosť, iniciatíva, tvorivosť — teda obsah toho, čo je typické a…
 

Socialismus

  • Živé teplomery
    Živé teplomery NIEKTORÍ Z VÁS sa snáď môžu pochváliť tým, že po dlhom tréningu dokážu rozlíšiť rukou teplotu vody alebo okolia s…
 

Privatizácia

  • Bavlnárske závody Ružomberok
    Bavlnárske závody Ružomberok Bavlnárske závody Ružomberok - na vrchole 80. rokov 20.storočia pod názvom Bavlnárske závody Vladimíra Iľjiča Lenina (skratka BZVIL). Továreň na…
 

Globalizácia

  • Helena Růžičková
    Helena Růžičková Helena Růžičková (Helena Málková) kurpulentná žena si zo svojej nadváhy dokázala spraviť ochrannú známku. Jej výzor a duch bol neopakovateľný.…
 

Pripravované články

Esá vo vzduchu - rozhovor s veliteľom leteckej školy

Esá vo vzduchu - rozhovor s veliteľom leteckej školy

Dostali ste sa už niekedy do situácie, v ktorej ste si povedali, že to je koniec, že nieto východiska . A čo bolo potom?

Bude publikované:
štvrtok, 20 jún 2024 08:00


Prečo musíme spať?

Prečo musíme spať?

Spánku musíme dať to, čo mu prirodzene patri. Škoda mu je dávať viac, ale nemožno ho okradnúť.

Bude publikované:
pondelok, 01 júl 2024 08:00


Loading ...
Magazín retro spomienok so širokým časovým tématickým obsahom z obdobia bývalého Československa.
Retromania 2010 - 2024. Všetky zobrazené ochranné známky, fotografie a informácie sú majetkom ich oprávnených vlastnikov.
Tento projekt zrealizovalo holdysoftware.sk
Tieto webstránky využívajú súbory Cookies. Ak pokračujete bez zmenenia nastavení súborov cookies, súhlasíte s ich použitím. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies a ako ich môžete odmietnuť nastavením svojho prehliadača.