Projekt bratislavského metra bol v roku 1974 schválený ako hlavný moderný systém hromadnej dopravy v Bratislave. V bratislavskom metre sa mali pohybovať železničné vagóny známe z pražského metra - sovietskej výroby moskovského typu. Stavebné povolenie pre prvú časť - nadzemnej verzie trasovania, bolo vydané v auguste 1983 a následne na jeseň Doprastav začal aj s výstavbou. V roku 1985 bola ale výstavba pozastavená, následne bolo opäť upravené trasovanie metra a v roku 1988 sa opäť metro začalo budovať. Išlo o časť trasy B z petržalskej stanice Lúky – juh do stanice Hlavné Nádražie o celkovej dĺžke 9 km s deviatimi stanicami. Na južnom okraji Petržalky malo stáť depo Janíkov dvor. Do roku 1997 mal byť uvedený do prevádzky prvý 6 km dlhý úsek od stanice Lúky Juh po stanicu Dunaj. Odhadované náklady boli 12 miliárd Kčs. Technická, ale hlavne ekonomická náročnosť tohto projektu spôsobila, že v máji 1990, rozhodol Mestský národný výbor o zastavení prác a zmene koncepcie. Výstavba sa však už nikdy neobnovila. Ďalšie koncepcie bratislavského metra v priebehu 90. rokov zostali už len na "papieri".
Čas čítania: min.
Úroveň obtiažnosti čítania :
Plány na vybudovanie metra pod Bratislavou, ktorá by prepájala všetky kúty hlavného mesta Slovenskej socialistickej republiky v priebehu niekoľkých minút sa bohužiaľ nikdy nenaplnili. Bratislavské metro sa viackrát aj reálne začalo stavať, ale nastala "chyba lávky". V dnešnom článku si niečo to čo povieme o osude bratislavského metra.

R.F.K.
Šéfredaktor magazínu