štvrtok, 07 február 2013 12:54

Tatra T-148

Napísal(a)
Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)
Tatra T-148 Tatra T-148 wikimedia.org

Tatra T 148 česko-slovenský nákladný automobil s podvozkom 6x6

Alebo 4x4 s nosnosťou 12 ton. V roku 1969 bola začatá overovacia séria modernizovaného automobilu s označením T148 ako inovačný stupeň typovej rady T138, ktorú nahradila a v mnohých variantoch rozšírila. Prevádzku v teréne umožňuje najmä dostatočná svetlá výška 290mm, na otočenie postačoval priemer 18,5m. Pohonnú jednotku tvoril naftový, vzduchom chladený osemválcový motor do "V" usporiadaný s ventilovým rozvodom OHV rady T 928, ktorý bol modernizovaný a dostal nové označenie T2 – 928E. Zmenil sa zdvih z pôvodných 130mm na 140mm, vŕtanie ostalo nezmenené. Celkový zdvihový objem sa zväčšil na 12 667 cm3. Maximálny výkon stúpol na 148,6 kW (202 koní) pri 2000 otáčkach za minútu. Rôzne modifikácie automobilu mali rôzne motory, ktoré boli konštrukčne rovnaké, ale napr. vojenské verzie sa líšili prevedením vstrekovacích čerpadiel. Vojenské verzie mali tiež úpravu motora, ktorá umožňovala prevádzku na rôzne palivá (nafta, benzín alebo letecký benzín) a v kabíne mali namontované zariadenie, ktoré slúžilo na vstrekovanie ľahko zápalnej zmesi do nasávacieho potrubia a uľahčilo tak štartovanie motora pri veľmi nízkych teplotách. Na boku motora bol, rovnako ako u T138, namontovaný vypínateľný chladič motorového oleja. Základná spotreba bola 31,2 litrov nafty na 100 km. Objem palivovej nádrže bol 200 litrov.

Produkcia vozidla bola ukončená 14. decembra 1982, kedy zišiel z linky posledný typ s označením T148. Celkom sa v Kopřivnici vyrobilo 113 647 týchto nákladných automobilov. Z tohto počtu bolo 63 700 automobilov exportovaných do 43 štátov piatich kontinentov. Najviac automobilov tradične odobral bývalý ZSSR. Vyrábal sa nemalý počet druhov prevedení, napr.:

  • sklápače jednostranné a trojstranné
  • valníky civilné a vojenské
  • vojenské nadstavby
  • autožeriavy
  • autobagre
  • cisterny
  • špeciálne nadstavby
  • hasičské nadstavby (cisterny, hasičské rebríky a vysokozdvižné plošiny)
  • ťahače dvoj a trojnápravové




Zobrazené 2970 krát Naposledy zmenené utorok, 30 júl 2013 22:39
R.F.K.

Šéfredaktor magazínu

Napíšte komentár

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

 

Vyhľadávanie

 

70. roky normalizácie

Sklenka vína ti neuškodí, a plnou bečku nevypiješ.

Slovácké přísloví

Jiří Menzel

Tolerance není lhostejnost, ale moudrá víra, že i ten druhý může mít pravdu.

 

ONLINE

Práve tu je 233 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Nedal pán boh svini rohy, ani žene mužské nohy.

Slovenské príslovie

 

Vojnové roky

  • Pohľad na Slovensko 1919-1938
    Pohľad na Slovensko 1919-1938 Vzácne zábery, ktoré odvysielala Česká televize zo svojho archívu pri filmovom pohľade na Slovensko v období 1919-1938.
 

Kolektivizácia

 

Stagnácia

  • Motorizmus za socializmu
    Motorizmus za socializmu Dnes mať auto, je v podstate takmer nevyhnutnosťou vlastnej mobility. Výber typov vozidiel a značiek je v súčasnosti tak rozsiahly,…
 

Normalizácia

  • Škoda 120L
    Škoda 120L Osobný automobil ŠKODA 120 bol priamym pokračovateľom vozidiel typovej rady ŠKODA 105. Vozidlo bolo vyrábané v rokoch 1976 - 1988.…
 

Socialismus

  • Vrchní, prchni!
    Vrchní, prchni! Vrchní, prchni. Vyobrazenie ducha socialistických pohostinstiev. Tí skôr narodení si určite pamätajú na obdobie za socializmu, keď dovolať sa čašníka,…
 

Privatizácia

  • Malá Československá privatizácia?
    Malá Československá privatizácia? Malá privatizácia československej ekonomiky z centrálne plánovanej na trhovú ekonomiku v rokoch 1990 – 1993 znamenala riadený odpredaj štátneho majetku…
 

Globalizácia

 

Pripravované články

V tejto chvíli redakcie nepripravuje žiadne nové články pre zverejnenie
Loading ...
Magazín retro spomienok so širokým časovým tématickým obsahom z obdobia bývalého Československa.
Retromania 2010 - 2019. Všetky zobrazené ochranné známky, fotografie a informácie sú majetkom ich oprávnených vlastnikov.
Tento projekt zrealizovalo holdysoftware.sk
Tieto webstránky využívajú súbory Cookies. Ak pokračujete bez zmenenia nastavení súborov cookies, súhlasíte s ich použitím. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies a ako ich môžete odmietnuť nastavením svojho prehliadača.