piatok, 19 máj 2023 14:36

Emil Bosák - jazdec formuly K

Napísal(a)
Tento článok má slov
Čas čítania: min.
Úroveň obtiažnosti čítania :
Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)
Emil Bosák Emil Bosák Časopis Elektrón

FORMULA TOTO ČAROVNÉ SLOVKO vie opantať mysle malých i väčších fanúšikov motoristického športu, vyvoláva predstavy závratných rýchlosti, dramatických súbojov na trati, víťazstiev i prehier, vavrínových vencov. Dnes by sme vám chceli predstaviť jedného z reprezentantov pretekov formuly, s ktorou sa však nespájajú všetky prívlastky naj. Avšak tí, ktorí sa tejto disciplíne venujú, sú rovnako posadnutí vášňou, láskou k svojmu vozidlu aspoň tak, ako jazdci skutočnej formuly jeden. Formula K — to je oficiálny názov disciplíny, ktorú naši motoristickí nadšenci poznajú pod názvom preteky motokár. A jazdcom. ktorého vám dnes chceme predstaviť je Bratislavčan Emil Bosák, pretekár formuly K.

V rodine Bosákovcov neboli motory a dianie okolo nich neznámou vecou. Otec bol aktívnym športovcom. jazdil na cestných motocykloch. A malý Emil už v mladosti poznával taje motoristického sveta. Ako sa blížil vek dospelosti. tak uňho rýchlo rástla túžba stať sa pretekárom. Jablko však tentoraz padlo trošku ďalej od stromu. Emila začali lákať automobilové sútaže. A tak nečudo, že sa v jeho garáži začala po večeroch rodit súťažná verzia škodovky. K prvému štartu chýbal iba krôčik. Emil však spravil krok iným smerom, ako sa očakávalo, do svadobnej siene. A pretože v začínajúcom manželstve bolo treba viac iných veci ako súťažný automobil, ten zmenil majiteľa. Skončila sa jedna epizóda Emilovho života. Z Emila sa stal vzorný manžel a pravidelný návštevník motoristických podujatí, zanietený fanúšik. Počas štúdii v Žiline sa zatúlal vo voľnom čase aj na majstrovské podujatie našich najlepších motorkárov. Emila preteky zaujali, zoznámil sa s Pavlikom, jedným z tých, ktorí na trati bojovali o prvenstvo, vyzvedal možnosti tejto disciplíny. Motokára ho lákala tak ako pred niekoľkými rokmi súťažný automobil. Keď sa Emil Bosák stal členom bratislavského automotoklubu Mladosť a keď dostal ponuku pripraviť na preteky starší typ motokáry, neváhal. Prvé štarty poznamenala neskúsenosť začínajúceho pretekára a — vek motokáry Zmena k lepšiemu nastala koncom sezóny 1975, keď si Bosák z vlastných prostriedkov a s pomocou SZM a našej redakcie i materského automotoklubu kúpil novú motokáru.

Výsledkom bol zisk druhej výkonnostnej triedy a miesto náhradníka pre tohtoročné majstrovstvá Slovenska. Ďalším nadšencom pre motokárový šport v rodine Bosákovcov je aj brat Ľubomír, ktorí je jeho mechanikom a všetok voľný čas trávia v garáži či na samotných pretekoch. Vráťme sa však k Emilovi, jazdcovi. ktorý na pretekoch štartuje vo farbách Elektrónu. Jazdca, ktorý má rád svoju disciplínu, jedného z tých, ktorí chcú pomôcť k rozvoju tejto disciplíny. Tu je teraz jeho monológ.
„Preteky motokár sú skutočne zaujímavou disciplínou, rozdiel v technike jazdy medzi károu a automobilom je obrovský. Na pretekoch motokár sa takmer stále jazdi v šmyku, tomu sa musí prispôsobiť aj technika jazdy. Na jej dokonalé nacvičenie treba 2 až 3 sezóny. Škoda, že motorkári nemajú väčšie možnosti na tréningy, niet dostatok špeciálnych trati. A tak sa celý náš tréning často obmedzi iba na tréningové jazdy pred pretekmi. A to je skutočne málo. Bolo by dobré, keby sa motokáram venovali najmä mladí začínajúci motoristi. Motokáry by mali byt akousi prestupnou stanicou z hurtovnic. Motokáry by mohli stavať v pionierskych domoch či učňovských odborných školách. A malo by tiež vyrásť viac nových špeciálnych trati pre preteky motokár. mohlo by sa na ne pamätať napríklad pri budovaní auto-cvičisk zväzarmovských autoškôl. Iba tak bude úroveň slovenského motokárového športu stúpať".

Zdroj: Časopis Elektrón

Zobrazené 61 krát
R.F.K.

Šéfredaktor magazínu

Media

Historie kartigu v ČSSR youtube

Napíšte komentár

Zverejnenie komentára z dôvodu neúnosných reklamných aktivít niektorých návštevníkov podlieha schváleniu administrátorom. Tým ale nie je dotknutá sloboda slova, ak nie sú porušené pravidlá tohoto portálu. Komentáre sú následne zverejnené do 24 hodín.

 

Vyhľadávanie

 

ONLINE

Práve tu je 253 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Finančná podpora

Ak chcete podporiť finančným darom rozvoj RETROMANIA.SK

ľubovoľná suma:

Alebo - PAY BY SQUARE: 2 €

PAY by square
 

Zvukové návraty

 

Vojnové roky

  • Malá vojna
    Malá vojna 17. marca maďarské ministerstvo zahraničných vecí Oznámilo Nemcom, že Maďarsko chce rokovať so Slovákmi ohľadom hraníc Slovenska so Zakarpatskou Rusou,…
 

Kolektivizácia

  • Ako sa nakupovalo za socializmu
    Ako sa nakupovalo za socializmu Tak, ako dnes sa určitá vrstva ľudí potrebuje odlíšiť od vrstvy ostatnej prevážaním sa v luxusných autách, chodiacich v značkovom…
 

Stagnácia

 

Normalizácia

  • Cesta pre Tjumenský plyn
    Cesta pre Tjumenský plyn Už od toku 1967 k nám prúdi zemný plyn zo ZSSR. Slúži ako základná surovina pri výrobe umelých hnojív v…
 

Socialismus

  • Lasica & Satinský
    Lasica & Satinský Milan Lasica a Július Satinský dvojica intelektuálnych komikov z čias spoločného Československa. Kto by si ich nepamätal. Československo vo svojej…
 

Privatizácia

  • Kysuca, kysuca, netečie vodička
    Kysuca, kysuca, netečie vodička Súdiac podľa listu podpísaného viacerými obyvateľmi obce Olešná (časť Potôčky) z horných Kysúc, nemajú kysucké predajne domácich potrieb problémy s…
 

Globalizácia

  • Helena Růžičková
    Helena Růžičková Helena Růžičková (Helena Málková) kurpulentná žena si zo svojej nadváhy dokázala spraviť ochrannú známku. Jej výzor a duch bol neopakovateľný.…
 

Video návraty

 

Pripravované články

V tejto chvíli redakcia nepripravuje žiadne nové články pre zverejnenie.
Loading ...
Magazín retro spomienok so širokým časovým tématickým obsahom z obdobia bývalého Československa.
Retromania 2010 - 2023. Všetky zobrazené ochranné známky, fotografie a informácie sú majetkom ich oprávnených vlastnikov.
Tento projekt zrealizovalo holdysoftware.sk
Tieto webstránky využívajú súbory Cookies. Ak pokračujete bez zmenenia nastavení súborov cookies, súhlasíte s ich použitím. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies a ako ich môžete odmietnuť nastavením svojho prehliadača.