Odvetrávacie otvory za oknom na bokoch karosérie sú zakryté montovanými mriežkami. Na prednej maske je lišta s typovým označením GARDE. Interiér vozidla sa vyznačuje predovšetkým novoriešenými prednými sedadlami. Možno meniť ich polohu v pozdĺžnom smere, sklápať operadlo a zvláštny mechanizmus umožňuje meniť aj výšku sedadla. Prístrojový panel je z plastu, čierny s malými úpravami oproti modelom 105/120. Výrobca však bude montovať na požiadanie aj prístrojový panel z penového materiálu Ipur, ktorý má väčšiu, uzamykateľnú schránku. Pri väčšiu bezpečnosť cestujúcich v interiéri vozidla sú kľučky zapustené do výplne dverí. Čelné sklo je vrstvené, zadné má elektrické vyhrievanie. Dvojdielne okná majú prednú čast pevnú, zadnú vysúvaciu. Nový tvar má aj čierne spätné zrkadlo.
Pri konštrukcii vozidla veľa pozornosti venovali tepelnej a zvukovej izolácii priestoru pre cestujúcich. Na podlahových plechoch je vrstva izolačného a tlmiaceho materiálu. Vonkajšie plochy sú zasa nastrieka-né ochranným antikoróznym a antivibračným materiálom. Niektoré úpravy motora oproti štandardným motorom Š 105/120 priniesli jeho lepšie dynamické vlastnosti, ale aj väčšiu hospodárnosť. Vozidlo má štvortaktný, štvorvalcový motor objemu valcov 1174 cm3, výkonu 42,7 kW pri otáčkach 5200 min-1, umiestnený v zadnej časti vozidla. Maximálna rýchlosť vozidla je 153 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 18 s. Spotreba 96-oktánového benzínu podľa EHK je pri konštantnej rýchlosti 90 km/h iba 6,5 I na 100 km, pri rýchlosti jazdy 120 km/h 9,2 litra na 100 km. V mestskej premávke je spotreba len 8,9 litra na 100 km. Dobré jazdné vlastnosti vozidla sa dosiahli najmä použitím vlečnej zadnej nápravy. Ďalšou novinkou je hrebeňové riadenie s novým bezpečnostným hriadeľom volantu. Automobil má aj účinnejšie štvorpiestové kotúčové brzdy s posilňovačom. Nový automobil Garde je dlhý 4175 mm, široký 1610 mm, vysoký 1345 mm, užitočná nosnosť je 350 kg a počet miest je 2 + 2. Vyrábať ho budú bud v bielej, béžovej, žltej, šípkovo červenej či olivovo zelenej farbe. Pre náročnejších motoristov výrobca za príplatok dodá vozidlo s metalizovanú karosériou so strieborným, bronzovým alebo červeným odtieňom.
Prvý dojem z automobilu je veľmi dobrý. ŠKODA GARDE vzbudzovalo zaslúženú pozornosť aj medzi návštevníkmi tohtoročného medzinárodného strojárskeho veľtrhu v Brne. Veď GARDE je dôstojný nástupca vozidla Š 110 R kupé, ktoré opúšťalo montážny pás AZNP závod Kvasiny plných desať rokov a ktoré exportovali do 47 krajín všetkých svetadielov. To je súčasne záruka, že nové vozidlo si svojimi parametrami rýchlo získa motoristov nielen u nás doma, ale aj za hranicami našej vlasti.
Zdroj: časopis elektrón