sobota, 20 apríl 2013 20:22

Škoda Favorit

Napísal(a)
Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)
Škoda Favorit 135 LS Škoda Favorit 135 LS wikimedia.org

Koncepcia osobných automobilov

sa u hlavných európskych výrobcov koncom 70. rokov orientovala na pohon prednej nápravy s priečne uloženým motorom. Vozidlá s takouto koncepciou dosahovali menšie rozmery, nižšie hmotnosti a nižšiu spotrebu. Po neúspešných rokovaniach Škodovky s firmami Volkswagen, Renault, Fiat o kúpe licencií a technológie na výrobu takejto koncepcie vozidla, sa Škoda rozhodla uskutočniť vlastný vývoj vozidla s poháňanou prednou nápravou. Automobil po prvý krát predstavili v roku 1987 na strojárskom veľtrhu v Brne. Pre Československo znamenal Favorit veľký krok vpred. Stal sa jediným automobilom v bývalých komunistických štátoch, ktorý svojimi vlastnosťami sa mohol vo svojej triede postaviť vedľa západoeurópskych áut.

Tak toľko z encyklopédie pre osvieženie pamäti. Dnes sa na Favoritoch vozia buď len zberatelia, alebo v úvodzovkách povedané zúfalci, ktorí ešte stále čakajú na nejaký zázrak, ktorý by mi zhodil z neba nové auto a pretože ani šrotovné u nich nezabralo tak sa predpokladám toho zázraku nikdy nedočkajú. Ale chcem sa vrátiť do minulosti. Pamätáte si, keď prvých Favoritov v Mototechnách dostávali len vyvolení? Ak mal v tej dobe niekto Favorita - tak to bolo ozaj terno. Auto snov. A ako sa predávalo? Tí mladší to isto nevedia, ale ostatní skôr narodení si to dobre pamätajú. Niekde sa robili poradovníky a ľudia sa poctivo zapisovali do zošita a držali stráž na striedačku, aby nedaj bože niekto nedostal vozidlo mimo poradovníka, iní si zas brávali dovolenky a čakali nonstop týždeň na ulici pred predajňou v rade (ako napríklad v Ružomberku) , len aby ich nik nepredbehol. A boli aj takí podnikavci, ktorý si z tej čakacej fronty keď to tak nazvem urobili slušný biznis. A ako sa dá urobiť biznis vo fronte? Nuž jednoducho. Keď prišiel na radu, predal svoje miesto. A takto sa točil pokiaľ ľudia autá kupovali. So štemplom v rukáve, že je na peénke a zbytkom svojej dovolenky spolu s rodinnými príslušníkmi sa čuduj svete za pár týždňov dopracoval k novému autu.

A bolo že to radosti. Nuž takéto boli časy. Škoda Favorit. Neuveriteľné! Že?

Zobrazené 4145 krát
R.F.K.

Šéfredaktor magazínu

Napíšte komentár

Zverejnenie komentára z dôvodu neúnosných reklamných aktivít niektorých návštevníkov podlieha schváleniu administrátorom. Tým ale nie je dotknutá sloboda slova, ak nie sú porušené pravidlá tohoto portálu. Komentáre sú následne zverejnené do 24 hodín.

 

Vyhľadávanie

 

80. roky socializmu

  • Predstavujeme vám - Alojz Kubica - Mechanik z Tatry
    Predstavujeme vám - Alojz Kubica - Mechanik z Tatry JE ŽENATÝ a má dve deti. Práve stavia rodinný domček. Jeho koníčkom sú knihy a technika. No predovšetkým malý traktor,…
  • Čo je IQ?
    Čo je IQ? INTENZÍVNY ZÁUJEM o podstatu inteligencie začali v minulom storočí prejavovať najmä biológovia a psychológovia. Slávni vedci Ch. Darwin a H.…
  • Kotúčové magnetofóny
    Kotúčové  magnetofóny V špeciálnych predajniach ELEKTRO, podnikov Domáce potreby vám ich ponúknu i bez hotovosti na účelovú pôžičku. A to znamená bez…
  • Nové autobusy Karosa
    Nové autobusy Karosa Z TOVÁRENSKEJ HALY VYSOKOMÝTSKEJ KAROSY vyšiel 21. júla posledný autobus radu Š 11 (celkom ich vyrobili 26 669) a od…
  • Živé teplomery
    Živé teplomery NIEKTORÍ Z VÁS sa snáď môžu pochváliť tým, že po dlhom tréningu dokážu rozlíšiť rukou teplotu vody alebo okolia s…
  • Prečerpávacia vodná elektráreň Čierny Váh
    Prečerpávacia vodná elektráreň Čierny Váh Táto vodná elektráreň je najväčšou prečerpávacou vodnou elektrárňou na Slovensku aj svojim inštalovaným výkonom. Horná nádrž, umiestnená v nadmorskej výške…
Chodí štěstí dokola, sem tam padne na vola.

České přísloví

Len dotial človek bez starosti žije, dokial si gombík zapät nevie.

Slovenské príslovie

 

Zdeněk Svěrák

 

ONLINE

Práve tu je 427 návštevníkov a žiadni členovia on-line

 

Vojnové roky

  • Starý kraľovanský železničný tunel
    Starý kraľovanský železničný tunel Starý kraľovanský jednokoľajný železničný tunel je dnes opustenou tunelovou stavbou (patriaci železniciam Slovenskej republiky) nachádzajúci sa vedľa železničnej trate (a…
 

Kolektivizácia

  • ABC - časopis mladých pionierov
    ABC - časopis mladých pionierov ABC nazývané "abecečko", česky "abíčko" je dvojtýždenník technického a prírodovedného zamerania pre mládež. Jeho súčasťou sú kreslené seriály, vystrihovačky papierových…
 

Stagnácia

 

Normalizácia

  • Obri sa rodia v Plzni
    Obri sa rodia v Plzni V DESIATKACH KRAJĺN všetkých svetadielov šíri dobré meno našich pracujúcich okrídlený šíp v kruhu, doplnený slovným označením ŠKODA. Patri nášmu…
 

Socialismus

  • Bony a klid
    Bony a klid Vít Olmer Jeden z výborných českých filmov na sklonku 80. rokov 20.storočia, ktorý nastavil zrkadlo absurdite socialistického systému, aj keď…
 

Privatizácia

  • Čiernohronská železnica
    Čiernohronská železnica Čiernohronská železnica je úzkokoľajná lesná železnica s rozchodom 760 mm. Železnica sa tiahne na trase Chvatimech – Hronec – Čierny…
 

Globalizácia

  • Pavel Ján Buvala na cestách po Slovensku
    Pavel Ján Buvala na cestách po Slovensku Obávaný šéfredaktor internetového portálu sduchodci.cz, veľký československý patriot a mediálny kritik Pavel Ján Buvala sa práve v týchto dňoch pohybuje…
 

Pripravované články

V tejto chvíli redakcia nepripravuje žiadne nové články pre zverejnenie.
Loading ...
Magazín retro spomienok so širokým časovým tématickým obsahom z obdobia bývalého Československa.
Retromania 2010 - 2023. Všetky zobrazené ochranné známky, fotografie a informácie sú majetkom ich oprávnených vlastnikov.
Tento projekt zrealizovalo holdysoftware.sk
Tieto webstránky využívajú súbory Cookies. Ak pokračujete bez zmenenia nastavení súborov cookies, súhlasíte s ich použitím. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies a ako ich môžete odmietnuť nastavením svojho prehliadača.