Reklamu v Československu od roku 1954 určovali takzvané Reklamné podniky. Na začiatku 70. rokov sa dostáva do povedomia obyvateľov najmä podnik Merkúr, neskôr k Merkúru pribudol ERPO. K Merkúru a Erpu sa následne priradila Optima (propagácia Brnenských veľtrhoch a výstavách) a Rapid. Na propagáciu zahraničných výrobkov na území Československa zas slúžila agentúra s názvom Made in publicity, ktorá bola agentúrou Československej tlačovej kancelárie.
Rýchly rozvoj zaznamenali aj jednotlivé typy médií a okrem tlačených periodík sa reklamný priestor čoraz viac dostával do rozhlasu a televízie. Od roku 1966 pracujú v jednotlivých televíznych štúdiách samostatné reklamné oddelenia, ktorých úlohou je práve vytváranie televíznych reklamných spotov. A televízia sa pomaly stáva médiom číslo jedna, aj keď vlastniť v tej dobe televízny prijímač nebolo až tak ekonomicky únosné a tých televíznych prijímačov zas nebolo medzi obyvateľstvom až tak veľa. Najmä pre mladé rodiny to znamenalo, kúpiť takýto prijímač len na pôžičku. V roku 1967 sa prvýkrát na československých televíznych obrazovkách objavila jednoduchá animácia figúrky vajcovitého tvaru omamujúce reklamný blok Československej televízie.
Postavička vznikla v autorskej dielni animátora Eduarda Hoffmana a jej úlohou bolo vyplniť medzeru, respektíve zviditeľniť predel medzi vysielaním a jednotlivých reklamných blokov. Niečo podobné bolo v tej dobe v západonemeckej televízii, kde 2. apríla 1963, len jeden deň po tom, čo začal vysielať druhý okruh nemeckej televízie, sa začal vysielať aj Mainzelmännchen. Obdoba postavičky "Pán Vajíčko".
Kvalitu či rozmer Mainzelmännchen, pán Vajíčko nedosiahol, ale splnil svoj účel.
Koncom 70. rokov sa produkcia reklamy v rôznych médiách začína viac podobať na komerčnú produkciu vtedajších západných krajín a to vďaka obrodnému procesu takzvanej Pražskej jari. Po vyprchaní eufórie zo slobody vojskami Varšavskej zmluvy, dochádza k normalizačným praktikám i v reklamnom priestore a všetko sa podriadilo komunistickej strane a jej socialistickým výdobytkom. Ale tí skôr narodení, si určite pozrú televízne reklamy svojej mladosti, ktoré som na konci tohoto článku pripravil. Príjemné spomienky priatelia.