Predchodcom Škody Felície bola Škoda 450, ktorá sa líšila najmä prednou nápravou s listovými pružinami. Škode 440 nikto nepovedal inak, než ako Škoda Spartak. Škoda Felícia sa vyrábala v závode Kvasiny. Bolo vyrobených 14 852 automobilov plus 1 010 starších verzií Škoda Spartak. V priebehu výroby prechádzali modely miernou modernizáciou. Pri prechode z Škoda 450 na Škoda Felícia bolo najviditeľnejšou zmenou modernizácia prednej nápravy v jej odpružení z listového na vinuté pruženie. Zmenou prešla i prístrojová doska. Najvýkonnejšou verziou bola Škoda Felícia Super s objemom 1 221 cm³.Čistý výkon: 40,4 kW (55k) pri 5600 /min. Vŕtanie / zdvih: 72/75 mm.
Na porovnanie dobových vozidiel (napríklad amerických s tými z Československa) možno podotknúť to, že tie americké boli neporovnateľne kvalitnejšie, rýchlejšie a hlavne pohodlnejšie a disponovali veľkým jazdným
komfortom. Ale keďže američania vyrábali autá pre potreby ľudí a komunisti pre potreby más práve v tom bol ich zásadný rozdiel. Samozrejme že tie americké mali ohromnú spotrebu, ale zas na druhej strane benzín v USA bol niekoľkorát lacnejší a platy vyššie než v Československu, takže ameračania boli v podstatnej výhode oproti československým motoristom (zarobiť na 100 kilometrov jazdy Feliciou trvalo v ČSSR pri priemernej mzde dve a pol hodiny. Oproti tomu zarobiť na prejdenie tej istej trasy Ramblerom s 25 litrovou spotrebou trvalo pri priemernej mzde v USA necelú minútu). Ak porovnáme ceny samotných automobilov, v USA napríklad na Rambler bolo treba odložiť 5 mesačných platov. Pri priemernej mzde v ČSSR bolo potrebných 33 výplat. Čisla hovoria jasnou rečou. Nuž toľko na porovanie ekonomík dvoch diametrálne rozdielnych svetov tej doby.
Zdroj: wikipedia